Termékeink

Általános Szerződési Feltételek

aranyhajo-patika.hu

ONLINE GYÓGYSZERTÁR WEBÁRUHÁZ

Általános Szerződési Feltételek

2020. június 26

 

  1. Általános információk

  1. Az aranyhajo-patika.huwebáruház működtetője az "ARANYHAJÓ" Patika Kft. (Cg. 08-09-015189; adószám: 14013634-2-08; székhely: 9022 Győr, Jedlik Á. utca 16.)

  2. Az aranyhajo-patika.huinternetes áruház az "ARANYHAJÓ" Patika Kft. gyógyszertár működtetési joggal rendelkező gyógyszerészek felügyelete alatt működik. A társaság rendelkezik a gyógyszer-kiskereskedelmi tevékenység végzéséhez szükséges működési engedéllyel és érvényes szakmai felelősségbiztosítással.

  3. Ön a gyógyszertárt működtető "ARANYHAJÓ" Patika Kft.-velköt szerződést. A gyógyszertárt működtető társaság a személyes adatainak adatkezelője.

  4. Az aranyhajo-patika.huinternetes áruház gyógyszerek interneten történő rendelését lehetővé tevő, legális távértékesítési rendszer. Az internetes gyógyszer kereskedelemről és annak kockázatairól hasznos információkat talál az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) által fenntartott https://www.ogyei.gov.hu/internetes_gyogyszer_kereskedelem/ oldalon. Itt érheti el az internetes gyógyszer-értékesítésre jogosult gyógyszertárak hivatalos listáját is, amelyet a 41/2007. (IX.19.) EüM rendelet 17.§ (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az OGYÉI vezet.

  5. A biztonságos és gazdaságos gyógyszer- és gyógyászatisegédeszköz-ellátás, valamint a gyógyszerforgalmazás általános szabályairól szóló 2006. évi XCVIII. törvény 55. § (5) bekezdése értelmében gyógyszert csak 14 éven felüli személy rendelhet.

  6. Az internetes áruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban az Önnek küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható. A gyógyszertár a hozzájuk beérkezett megrendelésekről a 41/2007. EüM rendelet 19. § (1)-(2) bekezdése szerinti tartalommal módosíthatatlan nyilvántartást vezet, amelyet a megrendeléstől számított legalább 5 évig megőriz.

  7. A szerződés nyelve a magyar.

  8. Az internetes áruházban értékesített termékek eredete igazolt, a forgalmazott gyógyszerek hatósági engedéllyel rendelkező nagykereskedőktől származnak, lejárati idejük nem rövidebb, mint 3 hónap, kivéve, ha külön nem jelöljük, hogy a termék közeli lejáratú.

  9. A honlapon feltüntetett árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák. A vásárlás során az Ön által a megrendelés véglegesítését megelőzően ellenőrzött és általunk visszaigazolt vételárat és szállítási költséget kell kifizetnie. 

  10. Gyógyszer 18 éven aluli személynek nem adható ki. A csomag kézbesítője köteles meggyőződni az átvevő életkoráról, amennyiben az átvevő nem bizonyítja hitelt érdemlően, hogy elmúlt 18 éves, a kézbesítő az átvételt megtagadhatja.

  11. Internetes áruházunkban vényköteles (orvosi receptre kiadható), illetve társadalombiztosítási támogatásban részesülő termékek (gyógyszerek és gyógyászati segédeszközök) nem rendelhetők. Vényeivel keresse fel személyesen a gyógyszertárt!

  12. A megvásárolt vény nélkül kapható gyógyszereket, gyógyászati segédeszközöket és gyógyhatású készítményeket körültekintően használja, a betegtájékoztatót vagy a használati útmutatót az alkalmazás előtt feltétlenül olvassa el, vagy konzultáljon kezelőorvosával, gyógyszerészeinkkel.

  13. Az internetes áruház csak az Európai Gazdasági Térség tagállamaiból érkezett, illetve az oda kézbesítendő megrendeléseket teljesíti. (https://konzuliszolgalat.kormany.hu/egt-tagallamok) Ettől eltérő megrendelési igénye esetén forduljon hozzánk elektronikus levélben.

  14. Jogviszonyunkra a 2013. évi V. Törvény (Ptk.), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet rendelkezései alkalmazandók.

  1. Vásárlás Az aranyhajo-patika.hu internetes áruházban

  1. Az internetes áruházban a termékek

  1. egyrészt a főmenü alatt találhatók meg, céljuk, hatástani tulajdonságaik, az általuk kezelt probléma vagy tünet szerint alkategóriákba sorolva,

  2. másrészt közvetlen kereséssel találhatók meg. Keresni termék névre, hatóanyagra, valamint kapcsolódó tünetre lehetséges.

  1. A látogatók név nélkül is barangolhatnak az áruházban, a vásárlás funkció azonban csak akkor elérhető, ha a rendszer azonosítani tudja a felhasználót. Vásárlást kizárólag regisztrált ügyfelek kezdeményezhetnek.

  2. Az internetes áruházban nem rendelhet meg vényköteles, vagy társadalom-biztosítási támogatással árusított gyógyszereket, mert ezt jogszabály tiltja, valamint folyamatos hűtést igénylő termékeket sem lehet rendelni.

  3. Az internetes áruházban megvásárolható termékek lényeges tulajdonságai, jellemzői az érintett termék termékoldalán kerülnek feltüntetésre, a vény nélkül kapható gyógyszerek lényeges tulajdonságait a terméklapon elérhető, szakhatóság által engedélyezett betegtájékoztató tartalmazza.

A termékekhez tartozó termékleírások, képek nagyobb részét a gyártók bocsátották rendelkezésünkre, illetve kisebb részben a csomagolásról és egyéb, mások által is elérhető, nyilvános forrásokból származnak. Ezek pontatlanságáért, téves információért vagy elírásért felelősséget nem vállalunk.

  1. Amennyiben bármely termékünkkel, annak minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban több információra van szüksége, kérjük, hogy írjon az aranyhajo.patika@gmail.com címre, vagy forduljon hozzánk telefonon (+36 20 2769863; +36 96 310-206), illetve személyesen bármely gyógyszertárunkhoz.

  2. Az Ön által kiválasztott termékek rendelhetőségéről és elérhetőségéről információkat találhat a honlapon. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy gyógyszertárunkban a termékeket folyamatosan a helyszínen is értékesítjük, a gyógyszertár készletadatai meghatározott időközönként, késéssel frissülnek, így a honlapon megadott készletinformációk csak tájékoztató jellegűek. Ha a honlapon fel van tüntetve, akkor a termék a gyógyszertárban nagy valószínűséggel készleten van, de nem jelenti azt, hogy biztosan meg is vásárolható. Ön minden esetben külön tájékoztatást kap arról elektronikus levélben arról, hogy a megrendelt terméke a gyógyszertárban átvehető.

  3. Egyes termékek igen kedvező, akciós áron is elérhetők, ezt minden esetben külön megjelenítjük, illetve az egyszerűbb eligazodás kedvéért ezen ajánlatok külön menüpontba is le vannak gyűjtve, „Akciók” címen. Az akciós ajánlatok csak a megjelölt időszakokban, az egyes termékeknél meghatározott mennyiség, vagy a készlet erejéig érvényesek, kérjük, hogy megrendelésénél legyen erre figyelemmel.

  1. A megrendelés folyamata

  1. A megrendelési folyamat a vásárolni kívánt termék(ek) kosárba helyezésével kezdődik. A kosár tartalmát bármikor megtekintheti a „Kosár” ikonra kattintva.

    1. A kosár tartalmát az internetes áruház üzemeltetője jogosult módosítani abban az esetben, ha egy termék státusza megváltozik abban az időszakban, amikor a termék kosárba került (pl. korábban vény nélkül kapható termék vagy nem támogatott termék bekerül a kosárba, később vényköteles vagy támogatott lesz).

    2. A megvásárolni kívánt termék(ek) darabszáma szabadon beállítható. A „törlés” ikon használatával a kosárba tett tétel kikerül a kosárból. Jelentős megrendelési mennyiség esetében az internetes áruház üzemeltetője fenntartja a jogot, hogy felülvizsgálja a megrendelési mennyiséget, és szabadon határozat úgy, hogy nem szolgálja ki a megrendelést. Az, hogy mi minősül jelentős megrendelési mennyiségnek, a gyógyszertár vezetője - mint megfelelő szakmai kompetenciával rendelkező személy - szabadon állapítja meg. Jelentős mennyiségű gyógyszernek minősül például az a mennyiség, amelynek felhasználhatósága a kiadás napjától számítva - az előírt adagolás figyelembevételével - nem biztosított a lejárati időn belül.

    3. A kosár tartalmának módosítását követően az adatokat frissíteni kell.

  1. A „Kezdőlap” gomb használatával visszatérhet az internetes áruházba és a kosár tartalmát újabb termékekkel egészítheti ki. A vásárlás véglegesítése a „vásárlás” gomb megnyomásával kezdeményezhető.

  2. A kosár oldalon láthatja összefoglalva egy táblázatban a kosárban lévő termékek adatait, és nettó-bruttó összértékét.

  3. Ha összeállt a végleges kosár-tartalom, a "Pénztárhoz" gombra kattintva léphet tovább.

  4. Amennyiben Ön még nem regisztrált az internetes áruházban, a regisztráció során Önnek szükséges hozzájárulnia ahhoz, hogy adatait a megrendelést teljesítő gyógyszertárt működtető társaság kezelje, illetve hozzájárulhat ahhoz, hogy az aranyhajo-patika.hu Önnek direkt marketing céllal üzenetet (hírlevelet) küldjön, a honlapon megtalálható adatkezelési nyilatkozat szerint.

  5. Regisztráció során az alábbi személyes adatok megadása szükséges:

  • név,

  • e-mail cím,

  • telefonszám,

  • jelszó.

  1. A következő pont a számlázási adatok megadása. A számlázási adatokhoz a következő adatokra van szükség:

  • Név (amennyiben eltér a rendelést leadó nevétől), opcionálisan cégnév

  • Ország

  • Irányítószám

  • Város

  • Cím (utca, házszám)

  1. Amennyiben Ön rendelkezik Egészségpénztári kártyával és a vásárolt terméket el kívánja számolni az egészségpénztár fele, úgy adja meg

  • az Egészségpénztár nevét és

  • az Egészségpénztári kártyája azonosító számát – ha nem rendelkezik azonosító számmal, abban az esetben a kártyaszám utolsó 6 számjegyét.

  1. Regisztrációhoz az Általános Szerződési Feltételek megtekintése és elfogadása szükséges.

  2. A regisztráció során lehetősége nyílik feliratkozni az aranyhajo-patika.hu által kezelt Hírlevélre. A Hírlevélre történő feliratkozás önkéntes.

  3. Amennyiben a korábbi vásárlásai során már regisztrált az internetes áruházban, e-mail cím és jelszó párossal beléphet és így a korábban megadott személyes adataival folytathatja a vásárlást.

  4. A belépési felületen lehetősége van elfelejtett jelszavát megváltoztatni.

  5. Az internetes áruházban az alábbi szállítási módok érhetők el:

    1. Személyes átvétel a 9022 Győr, Jedlik Ányos u. 16. szám alatt található üzletben.

Személyes átvétel esetében a megrendelés visszaigazolásában megjelölt átvételi dátumot követő 3 munkanapig tartja rendelkezésre a megrendelt termékeket, ezt követően törlésre kerül, amelyről írásos értesítést küldünk a megrendelő számára.

    1. Házhozszállítás az Ön által megadott címre. 

    2. GLS pontra történő szállítás.

    3. Házhozszállítás külföldre online fizetéssel

  1. A 4. b.-d. pontokban megjelölt kézbesítés a GLS General Logistics Systems Hungary Kft. mint közreműködő bevonásával valósul meg.

A GLS General Logistics Systems Hungary Kft. szolgáltatásának feltételeit az alábbi linken elérhető Üzletszabályzat tartalmazza:

Házhozszállítás esetén: https://gls-group.eu/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek;

Csomagpontra történő szállítás esetén: https://gls-group.eu/HU/hu/altalanos-uzleti-feltetelek-csomagpont

  1. A kiszállítások időbeni szervezését a futárszolgálat végzi. A kiszállítás idejéről a vevő sms-ben értesítést kap.

  2. Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat felveszi a vevővel a kapcsolatot és legfeljebb 3 alkalommal kísérletet tesz az áru átadására. Az át nem vett csomagokat a GLS Hungary 5 munkanapig tárolja, ennek lejárta után a csomagokat – külön jelzés nélkül - visszaszállítja a feladóhoz.

  3. Futárszolgálat elérhetőségei: info@gls-hungary.com; +36 29 88 66 70

  4. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.

  5. A házhozszállítás esetében a szállítási cím megadása szükséges. Szállítási címként bármely magyarországi település címadatai megadhatók. A szállítási címen kívül megadhat külön számlázási címet. A számlázási adatokat a szállítási cím rögzítése után lehet megadni. Szállítási címnek olyan adatokat adjon meg, ahol valószínű, hogy át is tudja venni a megrendelt csomagot. A rendeléskor megadott szállítási címet utólag nem lehet módosítani!

  6. A csomagpontra történő szállítás esetén az GLS CsomagPontok listájából kell kiválasztani azt a helyet, ahol a megrendelt árut át kívánja venni.

A GLS CsomagPontok listája a Szolgáltató https://gls-group.eu/HU/hu/csomagpont-kereses oldalán érhető el.

  1. Nemzetközi csomagok esetében a csomag maximális súlya 20 kg lehet.

  2. A megrendelés időpontjában hatályos kiszállítási díjakat a megrendelés folyamata során a honlapon feltüntetjük, illetve a http://www.aranyhajo-patika.hu/kiszallitas oldalon kerül feltüntetésre.

  3. Az internetes áruházban az alábbi fizetési módok közül választhat:

    1. Készpénzes fizetés: az áru személyesen átvételekor Gyógyszertárban használatos fizetési módok közül lehet a helyszínen választani.

    2. Egészségpénztári kártyás fizetés: 

    3. Előre utalással: intézményeknek, vagy nagyobb összegű vásárlás esetén magánszemélyeknek is lehetőséget biztosítunk átutalásos fizetésre. Ebben az esetben kiállítunk egy proforma számlát, amit e-mailben elküldünk. Az árut akkor lehet átvenni, vagy akkor tudjuk kiszállítani, ha bankunk látja az átutalt összeget. Az eredeti számlát természetesen az áru átvételekor a csomag tartalmazza.

Bankszámlaszámunk: Unicredit Bank 10960008-00000002-60450131

    1. Online bankkártyás fizetés: A fizetési tranzakció az OTP fizetési oldalán keresztül történik.

    2. Utánvétes fizetési mód: a futárnak fizet készpénzben az áru átvételekor.

  1. A vásárlás befejezésekor az „Összesítés” gombra kattintva a megrendelés minden fontos adata összesítő képernyőn jelenik meg.

  2. Amennyiben ez szándékában áll, az összes lényeges adat ismeretében fizetési kötelezettséggel járó megrendelést adhat le (szerződést köthet).

  3. A vásárlási folyamat bármely fázisában lehetősége van, hogy az egyes előző menüpontokra visszalépjen, vagy vásárlását megszakítsa. A megrendelés leadása után a megrendelés tételeit, az átvételi és fizetési módot már nem módosíthatja.

  4. Amennyiben Ön első alkalommal vásárol az internetes áruházban és a vásárlását megszakítja, megrendelést nem ad le, úgy az Ön által megadott adatok az adatbázisunkból azonnal törlésre kerülnek. Az internetes áruházba regisztrálni csak megrendelés leadása mellett, gyógyszertár (adatkezelő) választását követően lehetséges.

  5. Amennyiben az aranyhajo-patika.hu internetes áruházon keresztül, elektronikus úton megrendelést ad le, az internetes áruház a megrendelés beérkezésétől számított 48 órán belül visszaigazolást küld Önnek a megrendelése tudomásul vételéről és feldolgozásáról. Ezen visszaigazolás a 41/2007. EüM rendelet 19. § (1) bekezdése szerinti érdemi visszajelzésnek minősül. Az automatikus visszaigazolás folyamata a gyógyszertár erre kijelölt dolgozói által felügyelt, a gyógyszertár nyitvatartási idején kívül kiküldött üzenetek a következő munkanapon ellenőrzésre kerülnek.

  6. A megrendelés akkor válik érvényes szerződéssé, ha visszaigazoltuk megrendelését.

  7. A visszaigazolt megrendeléseket belföldön általában a visszaigazolás napját követő munkanapon, de legkésőbb a visszaigazolás napjától számított legfeljebb 3 munkanapon belül teljesítjük. Amennyiben a megrendelés teljesítésére a fenti határidőben rajtunk kívül álló okból (ideiglenes készlethiány a nagykereskedőnél) nincs lehetőség, úgy erről, illetve a szállítás várható határidejéről soron kívül, elektronikus levélben és/vagy telefonon értesítjük. Ha a későbbi kiszállításra tekintettel a vásárlási szándéka már nem áll fenn, lehetősége van a megrendeléstől történő elállásra, ebben az esetben a teljes vételárat visszafizetjük.

  8. A megrendelt termékek szállításra való átadásáról elektronikus levélben értesítést küldünk, a pontos szállításról a futárszolgálat tájékoztatja az ügyfelet. Külön értesítést küldünk abban az esetben is, ha a megrendelt termékek az átvételi pontként megjelölt gyógyszertárban személyesen átvehetők.

  9. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát és a garancia levelet (jótállási jegyet) a csomag tartalmazza. A csomagot köteles kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni.

  1. Lehetőség az elállásra

      1. Amennyiben Ön bármely okból meggondolja magát, a megkötött szerződéstől elállhat, azaz a szerződést a megkötés napjára visszamenő hatállyal megszüntetheti. Elállását nem kell megindokolnia.

      2. Az elállási jogát a megrendelés III/27. pont szerinti visszaigazolásától a megrendelése átvételének napjától számított 14 naptári napon belül, indoklás nélkül gyakorolhatja. Ön akkor gyakorolja határidőben az elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt jelzi nekünk elállási nyilatkozatát.

      3. Amennyiben Ön elállna a szerződéstől, megteheti írásban az aranyhajo.patika@gmail.com címre küldött elektronikus levélben vagy az elállási szándékáról telefonon is értesíthet bennünket a +36 20 276 98 63; +36 96 310-206 számok valamelyikén.

      4. Elállási nyilatkozatát elküldheti az "ARANYHAJÓ" Patika Kft. 9022 Győr, Jedlik Á. utca 16. postacímre is, illetve személyesen is visszaviheti – csomagküldés útján történő kézbesítés esetén visszaküldheti – a megrendelt terméket a gyógyszertárba.

      5. Ha Ön személyes gyógyszertári átvételt választ, a megrendelt terméket a megrendelés III/27. pont szerinti visszaigazolásától számított 3 munkanapig tartja raktáron, ha ezen időpontig nem veszi át a terméket, a gyógyszertárt üzemeltető társaság ajánlati kötöttsége megszűnik, és úgy tekintjük, hogy Ön a szerződéstől elállt, a terméket már nem kívánja megvásárolni.

      6. Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

      7. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön megfelelően nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

      8. Ön köteles gyógyszertár részére a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy visszavinni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

      9. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

      10. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

      11. Figyelem! Az internetes áruházunkban kapható termékek jelentős része olyan zárt csomagolású termékeknek minősülnek, amelyek tekintetében 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) e) pontja alapján – egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontást követően – nem gyakorolhatja elállási jogát, azok nem küldhetők vissza.

Fentieknek megfelelően tápszert, gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású terméket, étrend-kiegészítőt vagy kozmetikumot csak bontatlan csomagolásban vesszük vissza. Orvostechnikai eszköz, gyógyászati segédeszköz vásárlása esetén csak kipróbálás előtt élhet az elállás jogával.

A 44/2004. (IV.28.) ESZCSM rendelet 21/B.§ (1) bekezdése alapján tévesen kiszolgáltatott gyógyszer vagy az OGYÉI által visszahívott gyógyszer kivételével gyógyszert visszavenni nem lehet. Fentiek alapján csak azon vény nélkül kapható gyógyszer tekintetében gyakorolhatja elállási jogát, amely helyett Ön más rendelt és a gyógyszert esetlegesen tévedésből küldtük ki Önnek, illetve amelyet az OGYÉI visszahívott.

  1. Szavatosság, jótállás

      1. Az internetes áruházat üzemeltető gyógyszertár szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.

      2. Jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10.000, - forintnál drágább tartós fogyasztási cikkre vonatkozik.

      3. Amennyiben a termékkel kapcsolatosan jótállási kötelezettségünk áll fenn, úgy a jótállással kapcsolatos információkat az adott terméknél tüntetjük fel.

      4. A gyógyszertár jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

  1. Reklamáció, panaszkezelés

  1. Amennyiben nem a megrendelt terméket kapta meg, vagy elégedetlen az átvett áru minőségével, mert az hibás, panaszát, kifogását, reklamációját az alábbi elérhetőségeinken közölheti: elektronikus levélben az aranyhajo.patika@gmail.com címen; postai úton: "ARANYHAJÓ" Patika Kft. 9022 Győr, Jedlik Ányos u. 16.; telefonon: +36 20 276 98 63; +36 96 310-206 számok valamelyikén.

  2. Panasz esetén a gyógyszertár bármelyik expediálásra (vevőkiszolgálásra) jogosult munkatársához is fordulhat, készséggel segítünk Önnek. Az internetes áruházunkban történt vásárlásnál ugyanazok a szavatossági jogok illetik meg Önt, mint a bolti vásárlásnál. Ha nem a megfelelő árut szállítottuk, természetesen elállhat a szerződéstől, az árut visszavesszük, a kifizetett vételár és szállítási költség Önnek visszajár.

  3. A reklamációt a bejelentést követő 5 munkanapon belül kivizsgáljuk. A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető. A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben a kereskedő nem jelölte meg a leértékelés okát.

  4. Gyógyszertárunk a bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti vevő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, az eladott dolog megnevezését, vételárát, teljesítésének időpontját, a hiba leírását és bejelentésének időpontját, és az érvényesíteni kívánt jogot. Ezen túlmenően a gyógyszertár rögzíti a szavatossági igényre adott válaszát. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére tartós adathordozón másolatot biztosít. A jegyzőkönyvet a gyógyszertárak három évig kötelesek megőrizni.

  5. Előfordulhat az is, hogy egy termék csomagolása az internetes áruház tartalmának frissítését megelőzően megváltozik, és Ön ugyanazt a terméket más csomagolásban kapja meg. Ezen esetekben panaszát nem áll módunkban orvosolni, mert ez nem hibás teljesítés.

  6. Tájékoztatjuk, hogy a gyógyszertári tevékenységre a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.

  7. A közforgalmú gyógyszertárak felett hatósági felügyeletet az OGYÉI gyakorol, a regionális tisztifőgyógyszerészek elérhetőségét az alábbi linken találja: https://www.ogyei.gov.hu/tisztigyogyszereszeti_foosztaly/

  8. Tevékenységünkkel kapcsolatos panaszát megteheti a fogyasztóvédelmi hatóságnál is. A fogyasztóvédelmi hatóság a kormányhivatal. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei megtalálhatóak a http://www.kormanyhivatal.hu/hu oldalon.

  9. Kielégítetlen fogyasztói igényével kapcsolatosan az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület Békéltető Testületeihez is fordulhat, amelyek elérhetőségeit az alábbi linken találja: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/api/item/file-preview/5133/32432b46350754cd6f0fc07a7e092cba.docx

  1. Kellékszavatosság

  1. Ön az internetes áruházat üzemeltető gyógyszertár hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

  2. Ön – választása szerint –az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

a. Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

b. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

  1. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

  2. Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

  3. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a benu.hu/shop internetes áruházon keresztül vásárolta. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

  1. Termékszavatosság

  1. Az ön által megrendelt termék hibája esetén Ön – választása szerint – vagy a fent részletezett kellékszavatossági jogait vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

  2. Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

  3. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

  4. Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével jogosultságát elveszti.

  5. Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

  6. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  1. a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

  2. a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

  3. a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

  1. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

  2. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a VII-VIII. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Győr, 2020. június 26.

Ingyenes szállítás

Az ingyenes szállításhoz
vásárolj még 15 000 Ft összegért!

Tudta-e Ön?

A koronavírusról

Koronavírusok:

Ez egy olyan víruscsalád, amely mind emberekben ,mind pedig állatokban megbetegedéseket okozhat.A koronavírusok okozta emberi megbetegedések súlyossága esetenként eltérő: a klinikai kép az enyhe, hétköznapi náthától a súlyosabb légúti megbetegedésig terjedhet. Vannak a víruscsaládnak olyan tagjai,amelyek komolyabb megbetegedéseket okoznak, ilyen a SARS-CoVvagy a MERS-CoVA legújabban felfedezett koronavírus a COVID-19fertőzést okozza.

 

  • Az aranyér és visszérAz aranyérbetegség és a visszérbetegség is olyan, a vénás rendszert érintő kórfolyamat, amik az életmód változtatás mellett - a kezdeti fázisban- gyógyszeres kezeléssel is karbantarthatók. A vénás rendszer gyengeségének genetikai oka is van, a tény azonban, hogy egyre több embert érint a betegség egyértelművé teszi, hogy az életmódbeli tényezők milyen fontosak ebben az esetben. Az ülőmunka, a mozgásszegény életmód, a túlsúly, a dohányzás mind olyan faktorok, amelyek elősegítik a betegség kialakulásást
  • HegkezelésMi is az a heg? A heg a mélyebb hámsérülések után fennmaradt, a sebek gyógyulása után kialakult szövet. Fontos tudni, hogy a hegszövet, nem normális szövet. Nincsennek benne izzadság-, faggyú mirigyek, vagy szőrtüszők és működésében is eltér az előtte ott lévő szövettől. Életünk során előbb utóbb mind szerezünk magunknak kisebb-nagyobb sérülésekből származó, műtéti vagy a pattanások után maradt hegeket. A hegek a személyiségünk részét is képezik, viszont ha feltűnő helyen vannak, ronthatják az önbizalmunkat, önértékelési zavarokat okozhatnak. Ha kiterjedtebb hegről van szó, nem csak esztétikai problémák merülhetnek fel. A heg viszkethet, fájhat, ha hajlatokban van feszülő érzést kelthet, ami a mozgásban is akadályozhat minket. Éppen ezért a minél kisebb hegesedéssel járó sebgyógyulás kiemelkedően fontos.

Hírlevél feliratkozás